divendres, 19 de juny del 2015

Si em voleu acompanyar a veure els Gorgs de Penyacans...

No fa massa dies ens vàrem arribar a Santa Coloma de Farners i des del parc de Sant Salvador seguírem les indicacions que ens van conduir cap al paratge de Farners, arribant a l'ermita i al castell.

Avui hi tornem per arribar-nos a un seguit de gorgs  que es troben al rierol del Sot de Penyacans, que baixa per la vall de l'altre costat del castell.

Aquest torrent no sempre porta aigua, esperem que les pluges dels darrers dies hagin estat suficientment copioses.

Ara anem en cotxe fins a la vora de l'ermita. Tornem enrere i a un centenar de metres de la pista que ens ha portat des de Santa Coloma surt un camí més estret a mà dreta. L'agafem i anem seguint tota l'estona les marques de color vermell.

Seguint els senyals, deixem el camí a mà dreta i continuem per un corriol que en forta baixada ens porta fins al rierol.

En arribar-hi seguim uns 75 metres riera amunt fins a arribar al Gorg del Penyacans. La forta humitat ambiental i el verd de les molses i falgueres gegants dominen l'indret.

L'aigua no és transparent, sembla baixar tèrbola a causa de les pluges recents, encara que també veiem com hi sura el borrissol que algunes espècies d'arbres desprenen durant la primavera.

Tornem enrere, des del punt on hem arribat seguim riera avall durant una cinquantena de metres més. Després de creuar el rierol ens enfilem pel corriol fins a arribar a un camí més ample que seguim a mà dreta.

A l'altre costat de la vall veiem l'anomenat Balcó de Penyacans per on passarem de tornada.

No ens ha d'estranyar que el camí vagi baixant allunyat del rierol. Trobem un pi, també amb la marca vermella, que indica dues possibles direccions.

Primer anem a la dreta tornant cap al rierol, el creuem i arribem al Gorg del Diable, un salt d'aigua de 15 metres d'alçada que queda en una raconada. Per veure'l bé cal anar en compte de no anar a parar a l'aigua.

Tornem a buscar el camí pel que baixàvem i continuem a la dreta. Arribem a un punt en què les marques vermelles ens fan deixar el camí més ample i tornar al rierol. El creuem i uns metres més amunt arribem a un altre gorg, aquest molt més petit que els anteriors.

Continuem seguint les marques vermelles, per una pista en amples ziga-zagues anem pujant pel camí que ens portarà al Balcó des d'on gaudim de la vista del Sot de Penyacans.

Continuem els senyals fins al punt de sortida.

1. Uns gorgs espectaculars i atractius i que transmeten un frescor que s'agraeix molt en aquests dies pre-estiuencs. M'encanten els detalls i els reflexos que tan be has sabut captar. Sembla mentida que tan a prop de casa tinguem aquests racons tan verges encara.
    Una abraçada Manel i que tinguis un bon cap de setmana

1. Aquest queden amagats i no són gaire coneguts.
      Gràcies, Josep.
      Una abraçada.

2. Molt maca aquesta ruta,ja l'avia fet i no vaig trobar ningú per aquets paratges i poca aigua,unes fotos molt bonicas i una bona explicació d'aquet lloc.Una Abraçada.

1. Jo també vaig estar sol tota l'estona, gaudint del silenci i dels sorolls de l'aigua.
      Una abraçada.

3. Un havre de fraîcheur bien agréable par ces jours de grande chaleur! Les photos de cascade sont superbes. Merci de nous faire découvrir ces coins secrets de ta région!
    Bonne soirée, Manel!

1. La chaleur et l'humidité ne créent pas toujours une atmosphère agréable.
      Merci beaucoup, Monik.

4. j'aime bien ce troisième cliché

5. J'aime beaucoup cette série rafraichissante. J'ai l'impression d'avoir moins chaud rien qu'en regardant de l'eau. C'est très reposant ces paysages.

6. hermoso recorrido mi querido Manel !!! me encantaro las cascadas. me parecieron muy hermosas y hasta me puedo imaginar el estar ahi
    entre plantas . me ha resultado muy divertido el hecho de buscar las marcas rojas . un viaje muy lindo . un beso grande . Alejandra

1. Muchas gracias, Alejandra, por tu compañia.
      Un beso.

7. Verdure et fraicheur. J'aime ce lieu et tes photos lui rendent hommage.

1. Merci beaucoup, Jean-Luc.
      Je te souhaite une belle journée nationale.